Monday, October 5, 2009

Al-Jamiat V 2 No 14

DU COEUR A COEUR
Mo conné to fine fecque pose lipied dans ça l’étape ki appelle jeunesse. Quant à moi mo conné mo pas fine gère mo le temps couma bizin. Zordi quand mo oulé faire ceki mo fine raté dans mo jeunesse, mo trouvé soit mo perna le temps ou bien mo la santé pas permette moi. Mo jeunesse ! Mo pas oulé ki arrive toi ceki fine arrive moi. Conne gère to le temps et to courage parceki to pas pou regagne li encore.

Pas plis ki hier, to fine commence apprane Deen, disons to conne anglais, français et peut-être impé arabe casse-cassé. Mais avec ça ti connaissance absolument narien du tout-là, to déclare comprend Qour’aan et hadice pli bien ki banne grand ‘Oulama auparavant. To pretanne capave comprend Deen par to même quand tandis ki banne grand grand ‘Oulama, banne savants de tafseer et banne grand grand savants dans hadice, zotte tous fine bizin suive kit Imaam pou suive Deen. Ça la passe ki to pé rode mette to pirogue là-dans, fine avale banne grand grand navire. Si to sappé, ça pou ene grand miracle. Mais miracle pas tous dimoune ki gagné. To risqué perdi to Deen si to pas faire attention.

*** Mo comprend to encore jeune. To manque l’expérience. Acoze ça ena kitchose to bien oulé faire li correcte, mais li pas vine correcte. Ça li arrivé acoze ki to pas conne certaine principe. Et l’autre coté, banne ki to gagne zaffaire avec zotte, zotte aussi zotte jeune, ducal et banne ki perna l’expérience. Laisse mo dire toi ene principe ki pou servi toi tout le temps. Si to oulé suive to Deen couma bizin, guette ceki to banne grand fine suive. Banne grand c’est banne ki ena la connaissance de Deen et zotte ena la volonté pou mette li en pratique. Ça qualité-là, li trouve pli bien dans banne Sahaba-e-Kiraam. Alors guette ceki banne Sahaba-e-Kiraam fine pratiqué et aussi ceki zotte z’élèves c’est-à-dire banne Tabeines fine pratiqué.

Quand tous banne Sahaba-e-Kiraam fine pratique ene kitchose dans ene facon et to trouve ene hadice dans ene l’autre façon, alors suive ceki banne Sahaba-e-Kiraam fine pratiqué parceki banne-là conne porté de chaque hadice et so application correcte pli bien ki toi. Si to dire hadice-hadice et lors ça prétexte-là to quitte ceki banne Sahaba-e-Kiraam fine pratiqué, to pou arrivé commette ene erreur capital parceki to pou démolir ene pratique établie et bien structuré lors la base ene simple hadice ki to pas capave pretanne conne so porté pli bien ki banne Sahaba-e-Kiraam. To bizin conné ki ene hadice de ene tel genre li ene hadice isolé et étrange, quand même li paraite authentique. Ceki nou bizin suive dans ça contexte-là, c’est ceki la grande majorite de banne Sahaba-e-Kiraam fine pratiqué. Par exemple banne Sahaba-e-Kiraam fine pratique 20 rakaats taraweeh. Coumsa meme banne Sahaba-e-kiraam fine considère trois talaaq ki donné ene seul coup couma trois talaaq même. Banne Sahaba-e-Kiraam fine faire Khutbah Jum’ah dans langue arabe. Nou bizin suive ceki banne-là fine suive.

Eski to trouve bon ki to quitte ceki banne Sahaba-e-Kiraam fine pratiqué lors parole banne marchands ki pé mette désordre et ki pé crée confusion et dissension dans la communauté par change banne pratique ki fine établi depi tout le temps ?

Conné ki dans attrape ça quatre mazhab-là ena très grand l’avantage et dans tourne le dos avec zotte, ena ene grand désordre. (Iqd-ul-Jeed par Shah Waliyullah Dehlavi)


ERRATA

Le dernier numéro Al-Jamiat en réalité c’est Vol 2 No 13 au lieu de Vol 2 No 14. Li bon ou faire correction nécessaire pou facilite prend référence. Jazaak-Allah !

Hadice :

“Ene madame ki en état haiz et ene personne ki en état janaabat bizin pas lire narien comme Qour’aan.” (Tirmizi)

Explication :

Ene personne bizin ena roussal lors li pou li gagne droit lire Qour’aan. Si li perna roussal acoze ki li dans so haiz, ou bien nifaas ou bien li en état janaabat, alors li pas gagne droit lire Qour’aan. Dans ene l’état pareil, lire par cœur sans touche Qour’aan aussi, pas gagne droit lire Qour’aan. 

N.B : Nou fine reproduire ça parceki la dernière fois ça morceau “sans touche Qour’aan aussi pas gagne droit lire Qour’aan” ti resté par l’erreur ki ti donne l’impression gagne droit lire Qour’aan par cœur en état jannabat et en état de haiz. Or, li pas coumsa. Nou re-précisé ki dans l’état janaabat et en état haiz, pas gagne droit lire Qour’aan quand même par cœur aussi sans touche Qour’aan.


Question:Causé rié après la mort

Eski li possible ene dimoune ki fine fini mort, li rié causé?

Réponse:

Normalement banne kitchose couma causé rié après la mort pas habitué arrivé. Acoze ça li paraite impossible mais en réalité li ene kitchose impossible seulement dans la pratique. Li pas ene kitchose impossible ki pas capave arrivé parceki ena banne l’événements pareille ki fine déjà arrivé dans le passé.
Dans Qour’aan-e-Kareem ena plusieurs l’événements ki montré ki dimoune mort fine revive et fine causé. Dans l’époque Hazrat Moussa (a.s), ene dimoune fine levé après la mort pou montré ça dimoune ki ti touye li. Hazrat Issa (a.s) fine lève plusieurs dimoune après zotte la mort par l’ordre Allah Ta’ala. Ça banne dimounes-là fine vive aussi ene bon boute le temps après ça.
Selon ene hadice dans Al-Moustadrak de Al-Hakim et dans Tibraani ki fine qualifié de ene hadice authentique, dans l’époque Hazrat Usmaan (r.a), Hazrat Zaid Bin Kharijah (r.a) ti causé après so la mort. Allaamah Ibn Hajar Al-Asqalaani présente Hazrat Zaid Bin Kharijah (r.a) dans so Taqreebut-Tahzeeb en ce terme :

"صحابى بدرى توفى فى خلافة عثمان وهو الذى تكلم بعد موته" 

“Li ene Sahabi (compagnon du Prophète (s.a.w)) et ene Badri (ki ti participe dans bataille de Badr). Li ti mort dans l’époque khilaafat Hazrat Usmaan (r.a). C’est li même ki ti causé après so la mort.”
Selon ceki Allaamah An-Nawawi fine cité dans so commentaire lors sahih Mouslim, ti ena deux frère ربعى et ربيع. Tous les deux ti garçon حراش.
ربعى ti faire serment ki jamais li pou riyé tanque li pas conne so place dans aakhirat. Alors c’est necque après so la mort même ki li fine riyé. Quant à so l’autre frère ربيع, li aussi li ti faire même qualité serment. Ça dimoune ki ti donne li ghoussal après so la mort raconté ki ربيع ti pé faire sourire pendant ki nou ti pé baigne li. Si nou servi l’intelligence, li pas difficile pou comprend ça banne kitchose-là parceki quand ene tronc pied tamme capave ploré, la grain tamme capave faire tasbeeh, banne vaisselle dans la caze capave faire zikr, roche capave faire salaam, ene la chaire ki fine fini cuit capave causé, banne zanimau capave causé couma dimoune causé, alors ki impossible ena quand ene dimoune ki ti pé déjà causé, arrivé causé après so la mort.

Apres vine faire banne remarques couma “eski dimoune même sa ou bien Robo” ….. “Sa bizin ki li ene superman” ou bien “sa ziste dans livre zistoire qui ena sa”, c’est banne remarques et banne commentaires banales, futiles et sans fondations. Nou constate avec ene grand regret et amertume ki de jour en jour connaissance de Deen apé déprécié parceki kitchose dans Deen ki dimoune ti pé comprend sans alle l’école, zordi jour dimoune pas pé comprend li après avoir faire même B.A ou M.A dans shariat aussi. Et pas fini ! Ceki pli étonnant, ou gagne applaudissement lors banne remarques enfantin et banales. Mais li pas bizin paraite étonnant parecki quand B.A ou M.A dans shariat pas pé comprend, abé public ki pas fine appranne, cote pou comprend.

Eski ça banne ‘connaisseurs’ de Deen-là pou ena le courage traite Qour’aan et hadice aussi de ene livre zistoire ? Eski zotte capave qualifié le Al-Fourqaan de Ibn Taimiyah aussi de livre zistoire ? Faudré pas causé quand pas conné. Cause kitchose sans conné capave amene ou ziska perdi Imaan aussi. Acoze ça même Rassouloullah (s.a.w) fine dire :
“… Celui ki ena Imaan lors Allah et lors dernier jour du jugement, alors li bizin cause bon causé ou bien li reste tranquille.”

Question : Sajdah Tilaaawat

Eski li permette faire Sajdah Tilaaawat après namaz Fajar et après namaz Assar ?

Réponse :

D’abord nou bizin conné ki ena cinq l’heure ki li pas permette pou faire namaz nafil :
1. Apartir Soubha-saadiq (l’aube) ziska ki soleil levé,
2. Pendant ki soleil pé levé, 
3. Pendant zawaal (zénith), 
4. Après namaz Assar ziska soleil couché,
5. Pendant ki soleil pé couché.
Et banne namaz qadhaa nou gagne droit remplacé dans tout banne l’heure excepté : 
1. Pendant ki soleil pé levé
2. Pendant zawaal (zenith)
3. Pendant Taghai-yur. 

N.B : Taghai-yur veut dire changement. Dans ce contexte ici, li signifié ça phase quand soleil change couleur et li vine jaune. Normalement ça li arrive ene ti pé le temps avant ki soleil couché. Pou conne Taghai-yur, nou bizin essaye fixé soleil. Si nou capave fixé, ça veut dire ki Taghai-yur fine fini commencé. Tanque li difficile pou fixé regard, veut dire ki soleil pencore rente dans ça phase ki appelle Taghai-yur.

4. Pendant ki soleil pé couché.

Nou capave faire Sajdah Tilaawat dans n’importe ki l’heure. Nou capave faire li même dans banne l’heure cote namaz qadhaa ou bien namaz nafil pas permette. Mais li bon si nou pas faire li pendant ça quatre l’heure-là. Si jamais sajdah fine vine waajib dans ene lot l’heure apart banne l’heure ki fine mentionné là-haut, alors li pas pou permette faire li dans ça quatre l’heure là aussi. Par ça explication-là nou fine comprend ki li permette faire sajdah tilaawat après namaz Fajar et après namaz Assar. Et coumsa même quand soleil pé levé et quand soleil pé couché aussi, nou gagne droit faire li. Malgré ki li pli bon si nou faire dans ene lot l’heure. Mais li pas permette pou nou choisir ça deux l’heure-là, c’est-à-dire quand soleil pé levé et quand soleil pé couché, pou faire ene sajdah ki ti wajib dans ene lot l’heure.

Bonheur et Malheur

Bonheur et malheur, tous les deux trouve uniquement dans la main Allah Ta’ala. Ça pas trouve dans la main kikene apart li. Si ou pensé ki ou ena ou bonheur dans gagne kikene ki ou content dans ou la vie, abé ou dans l’erreur. Ça bonheur ki ou pé rodé nuit et jour couma ene dernier charité lors tout qualité la porte, li trouve dans la main ou Rabb ki fine crée ou. Alors tout ça jours-là ou fine mal tappe la porte. Ou pas fine tappe la porte ki bizin.

Hier ou ti passe ene nuit cri pou attane minuit sonné. Ou fine sonne pétard, ou fine amusé, ou fine sauté pillé. Combien malédiction fine sorti depi dans le cœur banne dimoune ki fine indisposé par gros-gros canon ki ou fine sonné. Eski ou satisfait zordi avec ceki ou fine faire hier ? Ou pou d’accord ou regretté ceki fine arrivé hier. Ou conné ki faire ou triste zordi malgré ki ou fine bien amusé hier ? Parceki ou fine cherche l’amusement dans désobéissance ou Créateur ! Ou fine amusé pou faire ou qualité même du tort. Ou fine guette zisse pou ou. Ou pas fine pense pou ou camarade. Absolument la grattelle-là fine donne ou ene grand sensation gratté. Dimoune dire ou pas gratté. Li pas bon. Mais ou fine trouve li correct et ou fine senti ou soulagé. Ou ti pensé ki dimoune pé barre ou bonheur. Mais après ça ki fine arrivé ? Partout fine enflammé. Ça même arrivé quand ene dimoune amusé par désobéir so Créateur. Li pensé ki so bonheur trouve dans ça l’amusement-là mais en réalité li trouve dans reste sincère envers Allah Ta’ala.

Vrai la joie

Par vive dans l’obéissance Allah Ta’ala, ene personne li gagne ene la joie dans so le cœur. Nou capave appelle li “Sakeenah” ou ene genre de tranquillité morale ou bien ene sensation du bien être total ki Allah Ta’ala li dessane dans le cœur de banne ki sérieux dans Deen. C’est ene la joie inestimable ki ou moyen ou bien ou fortune pas capave acheté. Si banne ki noyé dans cherche le monde matériel ti arrivé conne le vrai goût de ça la joie-là, zotte ti pou oulé envahir banne personnages pieux au détriment de zotte royaume.

Si ou perna la volonté souhaite bonheur ou camarade, au moins pas souhaite so malheur !


Vrai misérable et dernier misérable
Ene vrai misérable li pas ene dimoune ki perna le moyen. Li possible ki ene dimoune li misérable malgré ki li entouré de toute sorte de confort. Ene le roi ki pé assize lors trône, pas nécessairement li pli dans bien ki ene ki lors so natte casse-cassé.

Ene vrai misérable c’est ene kikene ki désobéir so Créateur. Et ene dimoune ki misère de par moyen et ki pé désobéir so Créateur, c’est ene dernier misérable.

Qourbaani

Qourbaani li wajib (obligatoire) essentiellement lors ene dimoune ki ena le moyen.
Ene dimoune ki ena le moyen veut dire ene dimoune ki ena dans so possession la somme de cinq ou six mille roupies ou ça valeur-là dans n’importe ki forme apart so banne nécessités de base et so banne dettes.

La caze, l’habillement, moyen transport, z’outil travail et mangé boire c’est banne nécessités de base pou ene dimoune. Quand ene dimoune ena la somme ou la valeur de 5 ou 6 mille roupies dans n’importe ki forme ki dépasse so banne nécessité de base et so dettes, alors en principe li bizin faire Qourbaani. Ensemble avec ça, li important ki li pas en voyage, li sain d’esprit et li majeur. Ça veut dire ene dimoune ki ena le moyen mais li en voyage, alors Qourbaani pas pou wajib lors li. Coumsa même ene zenfant mineur perna pou faire Qourbaani même si li ena la monnaie. Si ene mama ou ene papa oulé faire Qourbaani de coté so zenfant, li ena droit faire li. Mais li bizin faire li avec so propre la monnaie. Li pas gagne droit servi la monnaie ça zenfant mineur-là. Dans la même façon, Qourbaani pas wajib lors ene dimoune ki so la tête pas bon.

L’HEURE POU FAIRE QOURBAANI

Bizin guette l’endroit acote pé faire Qourbaani. Pas l’endroit acote ça dimoune ki fine prend part-là resté. Par exemple si dans l’endroit acote pé faire Qourbaani fine fini faire namaz Eid, alors gagne droit faire Qourbaani. Et ça Qourbaani-là li compté. Quand même dans l’endroit ki ça dimoune ki fine prend part-là, pencore faire namaz Eid. Par exemple ene dimoune à Maurice so Qourbaani pé faire dans l’Amérique. Le troisième jour de Qourbaani, soleil fine fini couché à Maurice. Mais en Amérique, ena encore quelque heures pou soleil couché. Dans ce cas, si fine faire Qourbaani en Amérique, ça Qourbaani-là pou compté. Coumsa même si ene dimoune en Amérique so Qourbaani pé faire à Maurice, alors ça Qourbaani-là pou compté, quand même namaz Eid en Amérique pou faire 8 ou 9 heures temps après. Tout ça-là li basé lors le principe ki l’endroit acote pé faire Qourbaani ki bizin guetté.

HADICE

“… Celui ki cachiette défaut ene musulman, Allah (Ta’ala) pou cachiette so défaut dans Dounia et dans Aakhirat …”

N.B : En principe pas gagne droit dévoile péché ene musulman. Bizin cachiette so défaut. Mais si cachiette ça défaut-là li menace l’intérêt ene l’autre personne, alors bizin averti la personne concernée pou li capave prend so précaution. Dans ce cas li pas empêché. Au contraire li ene devoir pou dévoile li.

Roza jour ‘Arafah

Li recommandé pou garde roza le jour de ‘Arafah. Le jour de ‘Arafah c’est le 9eme Zulhijjah ou bien la veille Baqr Eid. Selon ene hadice ki trouve dans Saheeh Mouslim, par garde ça jour-là so roza, Allah Ta’ala efface banne péchés ki fine ena l’année d’avant et l’année après. D’après explication banne savants dans Deen, c’est banne péchés mineurs ki effacé. Quant à banne péchés majeurs, en principe bizin faire tawbah pou ça être pardonné. Couma li possible ki Allah Ta’ala li gracié celui ki li oulé sans ki li faire tawbah aussi.

Après tout, ça aussi li possible ki ene dimoune li gagne la volonté repentir et faire tawbah sincère de banne péchés par barakat banne roza nafil et change so la vie pour de bon. Faudré pas nou néglige banne roza nafil par minimise zotte l’importance et par prétexte ki zotte pas obligatoire. Li capave paraite simple acoze li pas obligatoire mais ça pas empêche li vine ene moyen pou dresse la vie ene dimoune. Acoze ça tanque possible nou pas bizin laisse allé banne l’occasion pareil.

Le roza de ‘Arafah li recommandé garde li le 9eme Zulhijjah. Chaque l’endroit et chaque pays so 9eme Zulhijjah li depanne d’après ceki l’autorité concerné de ça pays-là fine décidé et fine décrété. Ça pas nécessaire coïncide avec l’heure ou avec jour ki banne haji zotte dans la plaine ‘Arafah. Ene question pareil ti soulevé dans l’époque Hazrat Aisha (r.a). Et Hazrat Aisha (r.a) ti montré zotte ki bizin guette d’après l’endroit ki ou pé resté. Selon ene récit ki trouve dans Mousawannaf Abdurazzaaq et Al-Baihaqui, Masrouq fine vine acote Hazrat Aisha (r.a) jour ‘Arafah. Hazrat Aisha (r.a) fine dimane pou servi Masrooq “Saweeq” (ene l’espèce la crème ou la patte préparé avec du blé et tamme). Ça jour-là si Hazrat Masrooq pas ti garde roza, c’était par mesure de précaution ki ça jour-là ti capave être le jour de Eid. Alors li fine préfère pas garde roza. Quant à Hazrat Aisha (r.a), alors li ti garde roza. Hazrat Masrooq fine dimane Hazrat Aisha (r.a) :
“O maman de banne croyants ! Eski ou pé garde roza zordi ? Ki conné li capave être jour Eid zordi ?”

Hazrat Aisha (r.a) fine repone : 

“Jour Eid c’est ça jour ki le chef d’état et la grande majorité célébré…”

Par ça anecdote-là nou comprend ki nou bizin observe le roza de ‘Arafah ça jour ki tombe le 9eme de Zulhijjah d’après calcul dans nou pays sans prend compte ceki ça capave été pou banne haji dans makkah.
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Redacteur en chef: Moufti Mouhammad Raffick Meerun
Email: jamiat2009@gmail.com

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