Monday, October 5, 2009

Al-Jamiat V.2 No 15

CAUSE VRAI !

Cause vrai ! Ou pli chagrin quand ou manque ene namaz ou bien quand ou perdi ene somme d’argent ? Ça li depanne eski ou ene dimoune dans Deen ou bien ou content dounia. Si ou content ou Deen, ou pou pli chagrin quand ou arrivé manque ene namaz. Nou pas dire ki ou pas pou chagrin quand ou perdi ene somme d’argent ou ene kitchose mondaine. Li tout à fait normal ki ene dimoune li senti li affecté quand li perdi kitchose. Mais ene dimoune dans Deen li éprouve la chagrin ene ti pé plis quand li perdi so namaz.

Cause vrai ! Eski ou madame li habille pou ou, ou bien pou lizié dimoune ? Si li vrai ki li pas habille pou lezot, abé ki faire li dévide so l’armoire quand li sorti ? Et dans la caze ena des fois ou capave pas reconnaite li !

Ene madame li gagne droit habille chic. Mais li bizin faire ça pou so missié dans so la caze. Li pas gagne droit expose so charme et so beauté ki Allah Ta’ala fine accorde li devant banne zommes étrangers. Li ene péché bien grave. Ene joli dimoune aussi quand li commette ene péché, li paraite bien vilain pou banne anges. Quand Allah Ta’ala fine donne nou beauté, laisse nou garde li bien pou nou paraite joli physiquement et aussi spirituellement.

Cause vrai ! Ene visage avec la barbe d'après sounnat li pli ressemblé avec le visage de Rassouloullah SAW ou bien ene visage bien rasé ? Mille ou justifié mais endans ou, ou bizin reconnaite ki rase la barbe jamais ti ene pratique islamique. Si ou pencore ena la volonté faire li, pas critique banne ki ena li ni dire ki perna narien dans perna li. Nou espéré ki ene jour ou pou réussi garde li si malgré ou appréciation, ou pas pé réussi garde li pou kit raison.

Cause vrai ! Eski Hazrat ‘Oumar RA pas conné ki veut dire bid’ah pli bien ki ou ? Ou pas capave pretanne le contraire. Bé ki faire ene pratique ki Hazrat ‘Oumar RA fine approuvé, ou qualifié li de bid'ah? Hazrat ‘Oumar RA fine approuve 20 rakaat taraawih mais ou qualifié li de bid'ah. Hazrat ‘Oumar RA compte trois talaaq ki fine donné ene seul coup comme trois talaaq. Et ou mathématique dire li compte ene seul. Ou pas capave déclare conne Deen et comprend hadice de Nabi SAW pli bien ki Hazrat ‘Oumar RA. Cause vrai! Vrai, pas vrai!

Cause vrai! Li pas pli bon faire khutbah jum'ah en arabe? Tout banané l'oummah fine pratique coumsa même. Si ou perna l'esprit desordeur, bé ki faire ou fine commence faire li en créole ki fine bouleverse l'oummah? Ki profit ou fine gagné dans faire ça apart divise musulmans? Ceki ti pé faire Eid ene jour avant tout dimoune, fine reconnaite so l'erreur. Nou salué so courage ki li fine aligne li avec l'oummah. Faudré pas attane quand position aggravé pou rétracté. Ki Allah Ta'ala donne nou tawfeeq reconnaite nou erreur!

Ene principe banale

Souvent dimoune ena tendance justifié ene façon faire ibaadat avec prétexte ki perna narien ki empêche faire ça ibaadat-là dans ça façon-là. Par exemple faire deuxième doah après banne namaz sounnat et nafil. Normalement doah c'est ene kitchose ki très recommandé. Là-dans perna aukene restriction tanque ene dimoune faire li à titre individuel. Mais quand dimoune faire li avec jamaate, là li prend ene l'autre tournure. Surtout quand dimoune commence faire li régulièrement avec jamaate, là li ena ene l'autre l'aspect.

Dimoune ki faire li, li dire ki perna narien dans faire li parceki perna narien dans shariat ki empêche faire li. Mais eski c'est ene bon principe ki capave servi pou soutenir ene pratique? En ceki concerne banne formes de ibaadat, ça principe-là li pas valable. Nou bizin adopté ça même forme de ibaadat ki banne salaf (Sahaba-e-Kiraam, Tabeines et Taba Tabeines) fine adopté. Banne forme de ibaadat ki banne salaf pas fine pratiqué, alors ça li pas d'après shariah. Quand banne salaf pas fine pratique ene forme de ibaadat, alors ça même sufi pou dire ki ça li pas bon. Li pas correcte ni li nécessaire dimane ene preuve spécifique cote zotte fine dire ki ça forme de ibaadat-là li pas bon. Banne salaf pas fine pratique deuxième doah après sounnat et nafil avec jamaate. Donc ça façon faire doah-là li pas d'après shariah. Si li ti d'après shariah, zotte ti bizin faire li.

Coumsa même ene banne ki autorise faire khutbah Jum'ah en créole aussi amène ene thèse pareil. C'est-à-dire d'après zotte perna narien dans shariah ki dire ki pas gagne droit faire li dans ene l'autre langue. Mais couma fine expliqué, ça façon raisonné-là li pas ene bon façon parceki le fait ki salaf pas fine faire li dans ça façon-là malgré ki ti ena la nécessité pou faire li dans ene l'autre langue, li sufi pou montré ki li pas ene bon façon faire khutbah. Pas nécessaire ena ene preuve spécifique ki empêche ça pratique-là.

Donc bizin pratique ene ibaadat d'après structure ki banne salaf fine pratiqué. Pratique li autrement et différemment li pou ene facon indésirable.

L’indépendance

Depi plis ki ene quart siècle chaque l’année nou pays pé fête l’indépendance. Mais ki ça l’indépendance ki nou pays pé fêté depi tout banané ? Nou pays ti dans la main ene l’autre. Lezot ti pé décide pou nou. Nou fine réussi tire nou pays depi dans ça la main-là et nou fine ena l’honneur prend nou propre décision pou nou propre l’avenir. Ça nou fine appelle li l’indépendance nou pays ki nou fêté chaque l’année.

Nou pays fine gagne l’indépendance mais nou même, nou encore pé subir l’esclavage parceki nou pencore libère nou de banne virus couma l’égoïsme, jalousie, rancune, l’orgueil, vantardise, l’injustice etc. Nou encore sous l’emprise de shaitaan. Nou pencore conne servi nou prochain. Li vrai ki nou pencore conne vive couma dimoune avec dimoune. Ça amene nou pou dire ki l’indépendance ki nou fine gagné c’est necque ene parti l’indépendance. Li pas l’indépendance complète. Ena encore boucou pou faire pou ki ça l’indépendance-là vine ene l’indépendance complète. Quand même, nou satisfait avec ceki nou ena. Mais sans ki ça empêche nou alle de l’avant et faire maximum zeffort pou perfectionne ceki nou ena.

Nou pou perfectionne ça par libère nou et débarrasse nou de banne maladies ki trouve dans nou l’intérieur ki fine détruire l’humanité de génération en génération. C’est ene defi ki nou banne dirigeants bizin relevé si vraiment zotte ena la volonté pou donne ça mot l’indépendance-là so vrai dimension et so valeur réelle. Sinon nou pays pou toujours ene joli cadavre avec ene endans totalement carriaté.

La Reconnaissance

Si kikene fine faire ou kit faveur, eski ou pou osé faire quelque chose ou agir avec li dans certaine manière ki pou déplaire li ? Li tout à fait normal et naturel ki ene dimoune bizin ena reconnaissance pou ene kikene ki fine traite li bien. De par so nature même ene dimoune li éprouve l’amitié pou kikene ki fine soulage li dans so banne moments difficile et fine faire li du bien. Donc ene dimoune ki encore pé raisonné, jamais capave perna reconnaissance pou ene ki fine ranne li service. Agir autrement li anormal, inhumain et pas naturel. C’est ene sentiment ki ene zanimau couma li chien aussi li éprouvé envers kikene ki fine mette ene ti boute lezos divant li. Ça veut dire ki ene être humain bizin ena ça qualité-là pli bien dans li.

Celui ki nou bizin pli reconnaissant envers li c’est Allah Ta’ala. C’est li même ki fine crée nou et fine accorde nou tout ceki nou bizin pou nou capave vive. Tous banne faveurs ki ena lors nou c’est so bonté et so faveur.

La santé, l’emploi, l’environnement favorable, l’harmonie et le bien-être en général, tout ça-là c’est faveur Allah Ta’ala. Allah Ta’ala dire dans Qour’aan-e-Kareem :

“Et tout ceki ena lors ou comme faveur li de coté Allah …” (S16/V53)

Perna aukene faveur ki sorti quelque part. ni ena kit possibilité ki li vine de quelque part apart Allah Ta’ala parceki li dans la main Allah Ta’ala même. Si tout ceki nou ena lors nou li faveur Allah Ta’ala et ça faveur-là li continué reste lors nou 24 lors 24, alors ki quantité reconnaissant nou bizin été envers Allah Ta’ala ? Ça pas capave estimé ni kikene capave faire li. Mais Allah Ta’ala de par so grâce et so bonté fine dimane nou pou montré nou reconnaissant envers li d’après nou capacité.

Nou montré nou reconnaissance envers Allah Ta’ala par amene nou la vie d’après ceki li oulé et par reste dans so l’obéissance. Pli grand reconnaissant c’est celui ki pli obéissant. Donc pli ou désobéir, pli ou vine ingrat. Finalement le plus ingrat c’est celui ki refuse accepté l’existence Allah Ta’ala. C’est banne ingrats ki pas reconnaite faveur Allah Ta’ala et ki refuse accepté so l’existence même ki Allah Ta’ala qualifié zotte de pli égaré ki banne zanimau.

LA POLITIQUE

Tanne dire ki bizin ene expert dans conne cause menti pou capave être ene politicien. Si ça vrai, veut dire ki ene bon musulman pas capave exerce la politique ni li capave être ene bon politicien. Autant ki nou conné, aukene religion pas autorise cause menti. Ça signifié ki ene homme de foi pas capave être ene bon politicien.

Et pourtant la politique pé être exercé partout à tout niveau. Eski ça li ene façon pou dire ki le monde li sous l’emprise de banne menteurs et de mensonge ? Tout ça-là pé arrivé acoze dimoune pé mal servi li. Sinon la politique dans so vrai sens, li signifié l’art de gouverner. Li ene kitchose indispensable dans la société. Bizin ena kikene ki épaule ça responsabilité-là pou ena la justice sociale et pou ki la société pas vive dans l’anarchie. Li ene kitchose très noble et louable pou celui ki capave faire li dans ene façon correct et convenable. Dans ene hadice ki trouve dans Saheeh Boukhari, Rassouloullah (s.a.w) dire :

"Ena sept catégories de personne ki Allah Ta’ala pou mette zotte enbas so l’ombrage ça jour ki pas pou ena aukene l’ombrage apart so l’ombrage : Premièrement ene chef (d’état) ki ‘aadil (juste) … "

Pou être ene dirigeant juste, li dimane trois kitchoses :

1. Le savoir faire,
2. L’honnêteté,
3. La volonté et le courage.
Le savoir faire pou guide li dans ceki li bizin faire. L’honnêteté pou empêche li agir contre ceki li conné. La volonté et le courage pou faire li applique ceki li conné.

Par exemple ene dirigeant li conné ki l’existence casino li cancéreux et néfaste pou la santé ene société. So l’honnête empêche li déclare le contraire. Et li ena le courage empêche casino opéré, même si ça ranne li impopulaire. C’est ene dirigeant pareil ki ene dirigeant juste et ki capave faire kitchose pou dresse la société. Par contre si ene dirigeant li marche d’après tendance le peuple, alors li pas pou capave faire narien apart soutire le peuple dans toute sorte bêtise. Li pou légalise homosexualité et banir la polygamie. Li pou autorise dimoune marche indécent et empêche madame mette hijaab. Tout ça-là ziste pou li capave reste au pouvoir. Zordi jour dimoune pé guette so l'intérêt avant tout. Si li trouve so l'intérêt dans donne ene kitchose ki li ti rassé hier et vice-versa, alors li pou faire li nez-nez ouvert. C'est ça même ki faire vice du hier vine vertu d'aujourd'hui et vice-versa. Ça veut dire ki perna aukene principe. Le but principal c'est pou reste à la tête du pays et au pouvoir. Ça but-là li autorise tout et légalise tout.
La politique fine vine analogue à tout ceki insignifiant. Acoze ça banne dimoune prend le terme la politique dans le sens insignifiant quand zotte dire "Eh pas vine faire politique ici."

Quantité et qualité

"Pas bizin guette quantité, bizin guette qualité."
Ça causé-là li ene causé ki ena boucou sagesse et li appliqué aussi dan boucou circonstance. Mais malgré ça, pas capave généralise li. Ça li appliqué quand ene coté ena boucou mauvais et l'autre coté ena tigite mais seulement li bon. Par exemple ene dimoune ena ene quantité zenfants mais zotte tous mauvais et ene l'autre dimoune ena ene seul zenfant mais li bien bon. Dans ene situation pareil nou dire: "Vaut mieux ene seul bon zenfant ki ou ena ene tas ki pas bon". Ena des fois, dans ene situation pareil ou tanne dimoune dire: "Vaut mieux perna même zenfant ki ena zenfant mauvais coumsa."

Couma ça aussi li possible ki ene dimoune ena ene quantité zenfants et zotte tous bon. Et ene l'autre ena ene seul zenfant mais li bien mauvais. Définitivement ça premier dimoune-là li dans ene meilleur position ki ça deuxième-là. Dans ça cas-là nou pas capave donne tigite préférence lors boucou parceki l'essentiel c'est ki ene kitchose bizin bon. Ene bon kitchose li reste toujours bon. Ene bon kitchose ki tigite li pli bon ki ene kitchose ki pas bon quand même li bien boucou. Ene bon kitchose ki li en grande quantité li pou pli bon encore. Donc comparaison-là li pas entre boucou et tigite, li entre bon et mauvais. Ceki mauvais-là li pou toujours inférieur à ceki bon quand même li en minorité. Donc quand ene ti minorité pé pratique le sounnah de Nabi SAW, ça li pli bon ki la grande majorité ki noyé dans bid'ah. Astere si ene kitchose fine pratiqué par la majorité de banne Sahaba-e-Kiraam, banne Tabeines et banne Taba-Tabeines, li pou encore pli bon. Ene pratique ki pou oppose ça, li pou être qualifié de ene pratique isolé, ene bid'ah et ene kitchose ki mérite d'être abandonné. Ici nou pas gagne droit amene ça thèse ki bizin guette qualité, pas quantité. Parceki si nou servi ça principe-là ici, nou pou contredire ceki Rassouloullah SAW fine enseigne nou. D'après hadice, nou bizin suive As-Sawaad Al-A'zam ki signifié la grande majorité. D'après ça même hadice, ene dimoune ki isole li de As-Sawaad Al-A'zam pou alle dans l'enfer.

Donc nou ena plusieurs principes devant nou:

1. Ene kitchose ki bon et li en grande quantité, li pli bon ki ene bon kitchose ki tigite ou bien ene mauvais kitchose ki boucou.

2. Ene mauvais kitchose ki en grande quantité li pli mauvais ki ene mauvais kitchose ki tigite.

3. Ene kitchose ki bon et ki tigite li pli bon ki ene mauvais kitchose quand même li boucou.

Quand nou dire As-Sawaad Al-A'zam, ça li vine d'après le principe numéro ene. C'est-à-dire banne sujet couma trois talaaq compte trois talaaq même, Khutbah Jum'ah bizin en arabe même etc. C'est banne sujet ki fine adopté par As-Sawaad Al-A'zam. Donc li pou ena priorité et préférence à tout niveau. Pas accepté ça, c'est ene façon pou isole ou de As-Sawaad Al-A'zam ki li ene kitchose bien grave.

Salaat-ud-Doha

Salaat-ud-Doha c'est ene namaz nafil ki varié entre deux à huit rakaat. D'après certaine hadice li dire ziska 12 rakaat aussi. Ça namaz-là faire dans gramatin. Le mot doha même signifié ça l'intervalle ki trouve entre levé du soleil ziska avant istiwaa. C'est-à-dire avant ki soleil complète so la moitié trajet.

Donc l'heure salaat-ud-doha li commencé à partir ki soleil fini levé et li resté ziska avant soleil complète so la moitié trajet. Mais so l'heure pli recommandé c'est quand soleil fini complète so ene quart trajet. A noté ki la moitié trajet ou ene quart trajet li par rapport à levé du soleil et couché du soleil.

Ene fois Rassouloullah SAW fine trouve banne Sahaba-e-Kiraam pé faire ça namaz-là ziste après levé du soleil. Lors ça li fine dire: "Salaat-ul-Awwaabeen c'est l'heure ki la patte banne ti chameau commence brûlé". Ça l'heure ki banne ti chameau commence gagne difficulté pou marché acoze chaleur, c'est ça l'heure quand soleil fine monte assez haute dans le ciel. Ça li arrive apeu près quand soleil fini complète so ene quart trajet. Donc d'après ça hadice-là, li permette pou faire ça namaz-là pli bonheur aussi apartir ki soleil fini levé. Mais so pli bon l'heure ou bien banne awwaabeen ou bien banne ki dévoué zotte l'heure faire ça namaz-là, c'est ça l'heure quand banne ti chameau commence gagne difficulté pou marché acoze li commence faire chaud et la terre fini bien chauffé.

Dans ça l'heure-là, normalement dimoune intéresse pou reposé. Malgré ça, quand ene dimoune li consacré ça l'heure-là dans faire namaz au lieu reposé, dans ene certaine façon li prouve so sincérité et so dévotion. Par ça rapport-là, ça namaz ki faire dans ça l'heure-là fine qualifié de ene namaz de banne awwaabeen (dévoués). C'est-à-dire ene namaz ki banne ki bien dévoué accomplir.

Ça namaz-là li dimane ene ti pé sacrifice enplis. Et ça c'est necque banne ki dévoué même capave ena li. Acoze ça, Nabi SAW dire:

"Personne apart ene ki awwaab (dévoué) même ki capave observe salaat-ud-doha régulièrement parceki ça c'est namaz ene ki awwaab (dévoué).

Couma ene dimoune li prouve so dévotion et so sincérité par engage ça l'heure-là dans namaz, coumsa même li exprime ça par consacré li dans namaz nafil pendant l'intervalle entre Maghrib et Esha. Par ça rapport-là li correct pou appelle ça namaz-là aussi salaat-ul-Awwaabeen couma ça fine être qualifié par Hazrat Abdullah Bin Abbaas RA et Hazrat Abdullah Bin 'Oumar RA. Li vrai ki salaat-ud-doha fine être qualifié de salaat-ul-Awwaabeen mais ça pas empêche ene l'autre namaz appelle par ça nom-là parceki fine appelle li par ça nom-là par rapport à l'état d'esprit ça banne dimoune ki accomplir ça namaz-là. Ça l'état d'esprit-là li capave existé dans plusieurs circonstances à l'occasion différent namaz. Li bon conné ki jamais salaat-ul-Awwaabeen ti ene nom propre pou salaat-ud-doha en sorte ki ça pas capave appliqué pou ene l'autre namaz.
Li pareil couma Rassouloullah SAW fine qualifié ene certaine façon faire namaz de salaat-ul-Mounaafiq. Couma nou conné ki ça nom-là li pas ene nom propre de kit namaz. C'est necque par rapport à certaine mauvaise façon ki trouve dans le mouswalli ki Rassouloullah SAW fine appelle ça namaz ki li faire-là salaat-ul-Mounaafiq.

Acoze ça même banne 'Oulama pas fine trouve aukene contradiction dans appelle namaz nafil après maghrib comme salaat-ul-Awwaabeen. Donc appelle ça namaz-là salaat-ul-Awwaabeen li pas ene fausse conception. Au contraire refuse accepté li ainsi li basé lors ene mal compréhension de hadice.

Hadice

"Ene personne ki donne depeine dans occupe banne veuves et banne dimoune pauvre, li couma dire ene dimoune ki pé combatte dans chemin Allah ou bien couma ene dimoune ki reste engagé dans Ibaadat pendant la nuit et ki garde roza dans la journée" (Sahih Boukhari)
Explication: Ena boucou récompense dans faire Ibaadat pendant la nuit. Coumsa même garde roza li ene kichose de grande mérite. Si ene personne pas gagne le temps ou bien li incapable faire tout ça-là acoze ki li pé donne so le temps dans occupe banne pauvres, alors d'après ça hadice-là, so banne z'effort pour être considéré couma banne zeffort ki ene dimoune donné dans faire Ibaadat dans la nuit et dans garde roza ou bien ene kikene ki faire jihad dans chemin Allah Ta'ala.
Normalement ene dimoune bizin faire boucou sacrifice et boucou zeffort pou faire banne Ibaadat pareil ki tous déjà conné. Le hadice fine compare zeffort ene ki occupe bannes veuves et bannes pauvres avec zeffort ça banne Ibaadat difficile-là pou donne ene l'idée de la valeur et mérite de ça travail ki normalement dimoune ena tendance pas considère li couma ene grand travail.

Sounnat avant namaz Zohar

Avant faraz de namaz zohar ena 2 rakaat ou bien 4 rakaat sounnat? Ena hadice ki dire Rassouloullah SAW ti pé faire 2 rakaat couma ena hadice ki dire ki Rassouloullah SAW ti pé faire 4 rakaat. Mais pli boucou hadice faire mention de 4 rakaat. Et la plupart du temps, Rassouloullah SAW ti pé faire 4 rakaat. Acoze ça, selon Imaam Tirmizi, la majorité de Sahaba-e-Kiraam et de Tabeines ti préfère faire 4 rakaat avant faraz namaz zohar.
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Redacteur en chef: Moufti Mouhammad Raffick Meerun
Email: jamiat2009@gmail.com




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